WIZYTA KARD. JOSEPHA RATZINGERA, PREFEKTA KONGREGACJI NAUKI WIARY W ARCHIDIECEZJALNYM SEMINARIUM "REDEMPTORIS MATER" W RZYMIE

16/12/2000

 

 

Spotkanie z Rektorami i formatorami 43 międzynarodowych Seminariów Misyjnych „Redemptoris Mater”, rozsianych na całym świecie, poświęcone znaczeniu Deklaracji „Dominus Iesus” w praktyce misyjnej. Obecni byli również inicjatorzy Drogi Neokatechumenalnej: Kiko Argüello i Carmen Hernández, którzy na początku spotkania wyjaśniali, że formatorzy seminariów „Redemptoris Mater” są „na pierwszej linii” wyzwania nowej ewangelizacji. Podziękowali następnie Prefektowi Kongregacji za Deklarację „Dominus Iesus”, potwierdzając jej skuteczność wobec rozpowszechnionej mentalności relatywizmu.


Fragmenty przemówienia wygłoszonego przez Kardynała:

„Dziękuję za to spotkanie: dzisiaj jest dla mnie prawdziwą radością widzieć, że nowa ewangelizacja nie jest jakąś teorią. Dzisiaj widzimy nową ewangelizację urzeczywistnioną w osobach, które niosą orędzie Ewangelii w naszych czasach… Deklaracja „Dominus Iesus” wyraża bardzo jasno sedno naszej wiary, mianowicie, że Syn Boży stał się człowiekiem i w ten sposób teraz istnieje naprawdę pomost między Bogiem a człowiekiem. Nie chodzi zatem wyłącznie o pewne trudne do odczytania fragmenty Prawdy, ale to sam Bóg realnie objawił swoje oblicze… Znaków wdzięczności było wiele nie tylko od katolików, ale również od wybitnych osobistości świata protestantyzmu. Świadectwa dotarły ze wszystkich stanów społecznych: od prostych ludzi, od kapłanów i od ludzi wysokiej kultur… Jest dla mnie oczywiste, że pochodzenie nasze sięga korzeni Izraela i że ich Biblia jest naszą Biblią, że nie chodzi tutaj o jedną z wielu religii ale o fundament i korzeń naszej wiary… Nie wystarcza jedynie praca intelektualna, jeżeli jej nie towarzyszy i nie jest wsparta przez drogę doświadczenia, na której weryfikuje się to, co powiedzieliśmy. W przeciwnym razie nie da się przełamać tego muru relatywizmu, który nas czyni zamkniętymi na Słowo Boże i jego prawdę. Dlatego obie te rzeczy mają ogromną wartość: rozważać te teksty, aby stworzyć nową chrześcijańską kulturę intelektualną i osadzić ją na drodze życia. I na pewno wielkim dobrem, które nam daje Neokatechumenat jest przestrzeń doświadczenia, drogi z Jesusem i weryfikacji Słowa w naszym życiu, i w konsekwencji zdolność przełamania oporu ducha naszego czasu z jego relatywizmem”.

Statystyki

Today 46

Yesterday 40

Week 319

Month 1113

All 111903

Currently are 17 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions

Wiadomości

Katolicki Głos w Twoim domu